torsdag den 11. maj 2017

Ormen - Vol. 1

The book worm.

Hvis du har gået og været lidt fugtig i armhulerne af bekymring omkring hvordan det skal gå det danske biblioteksvæsen - så kan jeg berolige dig med at panikken er aflyst… det bliver den ihvertfald når jeg om lidt skal betale den gigantiske bøde, jeg har fået for at lade være med at aflevere en bog. 

Med lidt let research er jeg kommet frem til at jeg kunne have købt selvsamme bog to gange… men det er nok en helt særlig model, den jeg har lånt?

Og selvfølgelig kan jeg godt forstå at de gerne vil have det udlånte materiale tilbage - men det er jo ikke som om at jeg har taget forfatteren som gidsel, vel….? Jeg har lånt en bog - og den er god, så det er liiiiige lidt svært at få den afleveret tilbage… forfa'en. Ka’ vi ikke lige tale om det, og så glemme den bøde der…? 

Erfaringsmæssigt ved jeg at der før eller senere kommer et brev om ‘låneforbud’… indtil bøden er betalt. In case you wonder.

Jeg har i perioder holdt mig fra biblioteket, fordi at ovenstående bødeproblematik simpelthen oversteg min økonomiske formåen, men det er svært at holde sig væk, når man elsker bøger - og det gør jeg… 

Tiden på et bibliotek er ro, fordybelse og adgang til alverdens emner… Spredehjernen og nørdens legeplads, der lokker med timer af fordybelse med det som kun jeg (eller du) synes er interessant - uanset om det er knaldromaner, episke digtsamlinger eller 200 sider om fluefiskeri…

Idag kom jeg hjem med denne top-skizofrene samling: 


Umiddelbart kan man tænke, at det er et lidt splittet menneske der har løbet rundt mellem hylderne og revet lånematerialer ned. Det JEG heldigvis ser, når jeg kigger på samlingen er noget guldrandet kvalitetstid i vente - både mellem siderne og ude i det virkelige liv. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar